مقاله مورد نظر درباره آموزش تولید محتوای متنی در شهرقدس (قلعه حسن خان) می باشد.
تولید محتوا در حقیقت همان اطلاعاتی است که ما قصد داریم به خواننده ای که محتوا را می خواند منتقل کنیم اما منظور ما از تولید کردن محتوا فقط انتقال دادن این اطلاعات به خواننده نیست، بلکه می بایستی این محتوا را به صورتی به خوانندگان انتقال دهیم که برای خواننده جذاب و محبوب باشد و ذهن مخاطب را درگیر کند و او را به سمت دنبال کردن مطلب هل دهد.
سایت انتشار دهنده ابزار این شرکت مایکروسافت میباشد
تولید محتوا یکی از اصلی ترین و مهم ترین مسئله های مربوط به هر کسب و کار اینترنتی می باشد که می بایستی با برنامه ای مشخص و معین در راستای تولید محتوای اثر بخش قدم برداریم. تولید محتوا در تولید کردن محتوای آموزشی و وب سایت های مختلف ، تنها متن نیست بلکه محتوا همه آن چیزی می باشد که ما در اختیار مخاطبین قرار می دهیم. محتوا های ما شامل متون، تصویر ها (اینفوگرافیک ها)، پادکست ها (فایلهای صوتی ) و ویدیو ها و همینطور هم محتوای موبایلی می باشد.
تولید محتوا بر اساس پست و مقاله ها و محصولات پر بازدید:
امکان دارد که ما در وب سایت و شبکه اجتماعی، محتوایی در بخش و حوزه آموزش از راه دور را منتشر کنیم. پس از مدتی متوجه این می شویم که 10 مقاله و 10 پستی که در این مورد منتشر کرده ایم لایک و کامنت ها یا به عبارتی نظر های بیشتری را دریافت کرده است و حتی ما توانسته ایم از طریق این نوع مقاله ها مشتری های زیادی را جذب کنیم. در نتیجه این موضوع را توسعه می دهیم. مبحث آموزش از راه دور را دسته بندی و تقسیم می کنیم و یک تقویم محتوا برای این موضوع خاص ایجاد می کنیم (برای مثال روزی یک پست به اشتراکگذاریم) و تولید محتوا بر اصول و اساس تقویم محتوا در مورد آموزش از راه دور را در دستور کار تیم دیجیتال مارکتینگمان قرار می دهیم و اگر هم قرار باشد خودتان به صورت فردی تولید محتوا را انجام دهید لازم است به سرعت دست به کار شوید و بر طبق اصول و قوانین تولید محتوا، تولید محتوای خود را در انواع متفاوت انجام دهید.
آموزش تولید محتوای متنی در شهرقدس (قلعه حسن خان) برای کسانی که به دنبال سئو سایت خود هستند مناسب می باشد.
تولید محتوا بر اساس تخصص های فردی یا سازمانی:
این نوع تولید محتوا چیزی است که سبب می شود محتوای شما از دل برآید و بر دل نشیند یعنی از محبوبیت بالایی برخوردار باشد و مورد علاقه و توجه تمامی افراد شود. تولید محتوا بر اساس تخصص سبب این می شود که افراد به شما و کسب و کارتان اعتماد کافی را داشته باشند. چون این فقط شما هستید که از تمام زاویه های کسب و کار و تخصص خودتان آگاهیت کامل را دارید. برای نمونه محتوای ما در بخش تولید محتوای الکترونیکی تخصص بسیار زیادی را داراست. پس با نوشتن مقاله های تخصصی در این زمینه هم به بهبود سئوی وب سایت کمک می شود و هم سبب می شود محتوای یونیک خلق کنیم و کاملا غیر تکراری باشد و مخاطب از مطالعه آن چیزی یاد بگیرد و لذت ببرد و هیچ گونه خستگی در مطالعه را حس نکند.
تولید محتوا بر اساس مطالعه های شخصی:
شما این امکان را دارید که در مورد کتاب های تخصصی در زمینه کسب و کار خودتان، محتوا تولید کنید. سر فصل های کتاب را بررسی نمایید، نقد و بررسی نمایید و به چالش بکشید و نظر های خودتان را در مورد آن با خودتان مطرح کنید. کاربران تولید محتوا را بر اساس نقد و بررسی دوست دارند و به آن علاقه می ورزند و ذهن آن ها درگیر می شود و شما را به عنوان یک کارشناس خوب و خبره در حوزه کاریتان خواهند شناخت؛ به عنوان کارشناسی که قدرت تحلیل بالایی دارد و می تواند با تولید کردن محتوای تخصصی اطلاعات کاربران را افزایش دهد.
تولید محتوا بر اساس پرسش و پاسخ مخاطبان:
شما می توانید سوالی را در وب سایت یا شبکه اجتماعی خودتان به شخصه مطرح کنید و از کاربران وب سایت یا شبکه تان بخواهید در مورد آن نظر دهند و به طور احتمال سوال ها و چالش های جدید خود را هم مطرح کنید. همین پرسش ها و پاسخ ها سوژه بسیار خوب و مناسبی برای تولید محتوا می باشد. می توانید سوال ها و نظر ها و پاسخ های جذاب تر را انتخاب کنید. با تولید کردن محتوای تخصصی به آن شاخ و برگ و زیبایی بیشتری بدهید و دوباره محتوای تولید شده را منتشر نمایید. این چرخه هیچ پایانی ندارد و مخاطبان خودشان به شما می گویند محتوای بعدی چه چیزی باشد.
تنها کافی است که شما کمی هوشیار و آگاه باشید.
آموزش تولید محتوای متنی در شهرقدس (قلعه حسن خان) برای کسانی که به دنبال یادگیری طراحی سایت هستند مناسب می باشد.
تولید محتوا با نوشتن راهنمای خرید محصول و خدمات:
خوب ترین ایده برای تولید محتوا، ارائه اطلاعات تخصصی در مورد یک یا چندین محصول یا خدمات می باشد. به عنوان نمونه اگر کسی قرار باشد تولید محتوای الکترونیکی موسسه خود را برون سپاری کند کلمه تولید محتوای الکترونیکی را سرچ می کند. وب سایت محتوای ما هدایت می شود و این امکان را می دهد که اطلاعات زیاد تری در این بخش پیدا کند و با آگاهی کامل و درست اقدام به سفارش دادن محتوای الکترونیکی کنید. شما هم این امکان را دارید که راهنمای خرید محصولات و خدمات را در تقویم تولید محتوای خود قرار دهید و با ارائه دادن اطلاعات و آگاه سازی کردن مشتری های خود به چندین هدف برسید.
سئوی بهتر، بازاریابی کم هزینه، برند سازی حرفه ای، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوایی و….
تولید محتوا در مورد سبک زندگی شخصی یا شغلی:
اکثریت مردم علاقه دارند که در مورد سبک زندگی یک شخص مهندس، یک وکیل، یک تولید کننده محتوا و…. بیشتر اطلاعات داشته باشند و برای آن ها جذابیتی را به همراه دارد. شما می توانید در مورد خودتان و شغلتان و سبک زندگیتان به شیوه درست و مورد پسند محتوایی را بنویسید. این امکان را دارید که هر روز گزارش کاملی را از نحوه حضور در شرکت خودتان تهیه نمایید و آن گزارش را به گوش مشتری هایتان برسانید. تولید کردن محتوا با توجه به سبک زندگی شخصی یک کار کاملا تفریحی و یک کار Fun (سرگرم کننده) شناخته می شود. شما می توانید با نوشتن داستان و کار های شگفت آور روزانه در زندگی خودتان در مورد کاری که قصد دارید انجام دهید یا در حال انجام آن کار هستید، محتوای غیر تکراری و تفریحی را خلق کنید و از کسب و کارتان لذت کافی را ببرید و درآمدتان را هم زیاد تر کنید. برای مثال مردم علاقه دارند اطلاعاتی در مورد یک تولید کننده محتوا بدانند و بدانند که آن ها هر روز از چه ابزار هایی برای تولید کردن محتوا استفاده میکنند. سوژه های خود را چگونه پیدا میکنند و چطور محتوای تولید شده را به فروش می رسانند و چگونه از طریق تولید محتوا به معروفیت کافی میرسند. همه این ها موضوع های جذابی هستند که می توانند مخاطب های زیادی داشته باشند. همین الان در ذهنتان فکر کنید و بر روی یک کاغذ درباره اینکه چه تخصصی می توانید ارائه دهید شروع به نوشتن کنید و لیستی از تخصص هایی که دارید و به طور روزانه آن ها را انجام می دهید تهیه نمایید. مشاهده می کنید که تعداد زیادی موضوع برای تولید محتوا می توانید پیدا کنید که حتی برای خودتان هم جذابیت دارد.
تولید محتوا به کمک نوشتن تاریخچه ای از محصولات یا خدمات:
شما عزیزان می توانید برای بازدید کننده ها و دنبال کننده های خودتان شروع به تولید کردن محتوایی کنید تا متوجه شوند که تاریخچه محصولات وخدماتتان از کجا شروع شده و قرار است در صورت تهیه آن ها، مخاطبان شما را به کجا و کدام نقطه برسانند. تاریخچه ای مفید و خوب و کاربردی از محصولات و خدماتتان تهیه نمایید و برای آن هم تولید محتوا انجام دهید. اگر شما طیف وسیعی از محصولات و خدمات متنوع را ارائه می دهید به طور قطع این موضوع می تواند ایده خوبی برای تولید محتوای شما باشد. دانا بودن در مورد تاریخچه یک محصول و ارائه یک خدمت می تواند حتی به فروش آن نیز کمک خوبی کند و شما را فردی مطلع و آگاه نشان دهد.
آموزش تولید محتوای متنی در شهرقدس (قلعه حسن خان) برای کسانی که قصد فعالیت در اینستاگرام یا روبیکا را دارند مناسب می باشد
فردی که به اصطلاح اشخاص بازاری قدیمی، کف بازار را خوب می شناسد و از پیچ و خم ها با خبر است. برای نمونه تاریخچه تولید محتوا به تنهایی می تواند برای تعداد زیادی از افراد جالب باشد و توجه آن ها را به خود جلب کند.
تولید محتوا به شکل اینفوگرافیک:
تولید کردن محتوا به شکل عکس نوشته و تصویر های اینفوگرافیک یکی از فعالیت های اصلی و مهم یک تولید کننده محتوا می باشد. شما این امکان را دارید که جمله های مهم، جمله های انگیزشی و امیدوار کننده مرتبط با موضوع کسب و کار خودتان را انتخاب کنید و به صورت روزانه 3 الی 4 اینفوگرافیک تولید کنید و منتشر نمایید. مشاهده می کنید که در کسب و کار شما چه محصولاتی وجود دارد. به خدماتی که ارائه می دهید دقت کافی را داشته باشید.
کتاب هایی که خوانده اید، مقاله هایی که مطالعه کرده اید، وب سایت هایی که بررسی کرده اید، تجربه های شخصی اینفوگرافیک درست کنید.
از مواردی که گفته شد می توانید جمله یا کلمه ای خاص را معین کنید (حتما می بایستی مرتبط با موضوع خدمات و محصولاتتان باشد) و سپس تصویر هایی مرتبط را با آن ترکیب یا میکس کنید تا یک اینفوگرافیک تازه و غیر تکراری تولید شود.
این ایده و سر نخ مهم را در دفترچه تقویم تولید محتوا یادداشت نمایید و هر چه سریع تر دست به کار شوید.
تولید محتوا بر اساس فهرستی از باید ها و نباید ها:
حتما در کسب و کار هر فردی پیشنهاد ها و نصیحت هایی برای مخاطبانشان وجود دارد. کار هایی که می بایستی قبل خرید یا بعد خرید انجام دهند یا انجام ندهند. می توانید توصیه هایی برای مخاطبانتان داشته باشید و از آن تولید محتوا ایجاد نمایید. همه این ها ایده های خوب و جالبی برای تولید کردن محتوا هستند. جای تعجب دارد وقتی شخص یا شرکتی را مشاهده می کنیم که می گوید چه محتوایی تولید کنیم و اطلاعاتی ندارد تولید محتوا را از کجا شروع کند.
ویژگی های یک کارشناس تولید محتوا
نویسندگی، مهارت در نگارش و تنظیم کردن محتوای متنی
نگارش متن روان به زبان مخاطب (برای مثال فارسی) مهارتی می باشد که می بایستی تولید کنندگان محتوا از آن برخوردار باشند؛ حتی اگر کار تخصصی آن ها تولید محتوای صوتی یا تصویری باشد هم هیچ فرقی ندارد. فکر کنید لازم باشد متن یک پادکست یا مصاحبه ویدیویی را پیاده سازی کنند، آنگاه نمی توانند به کارفرمای خود بگویند که کار تخصصی من، فقط صدا است و حالا می بایستی کارفرما یک نفر را استخدام کند که برنگارش و ویرایش فارسی تسلط کافی را داشته باشد.
آشنایی با زبان انگلیسی
لازمه آشنا بودن به زبانی همچون زبان انگلیسی دسترسی به منابع دست اول می باشد و همینطور هم تولید کننده محتوا می تواند روند های عمومی صنعت محتوا را در سطح جهان مورد تعقیب قرار دهد. در زمانی لازم است که فرد تولید کننده محتوا، افراد و مجموعه های زیادی را به عنوان الگوی خود معین کند و به طور دائمی آن ها را رصد کند و کار های آن ها را زیر نظر داشته باشد و قانع شدن به یکزبان بومی، قطعاً دانش و تجربه ی آن را بسیار محدود خواهد کرد.
آشنایی با نرم افزار های مرتبط با آفیس
یکی دیگر از مهارت های لازمه برای یک تولید کننده محتوای حرفه ای آشنایی داشتن با نرم افزارهای اصلی می باشد. حداقل نرمافزار هایی که لازم است یک کارشناس تولید محتوا با آنها آشنا باشد از قبیل زیر می باشند:
ورد (Word)
اکسل (Excel)
پاورپوینت (PowerPoint)
وان نوت (OneNote)
آشنایی با یک سیستم مدیریت محتوا
به صورت معمول تولید کنندگان محتوا برای نگهداری، مدیریت و منتشر کردن محتوا های خود در فضای وب، به سیستم مدیریت محتوا یا Content Management System نیاز دارند. CMS های زیادی در دنیای علم و تکنولوژی امروزه وجود دارند که یکی از معروف ترین آن ها وردپرس (WordPress) است (هسته ی اصلی متمم هم بر WordPress بنا شده می باشد)؛ اما دنیای CMS ها بسیار وسیع تر است و گزینه هایی مانند (Joomla) و (Drupal) را هم شامل خود می کند.
آشنایی با CMS فقط یک بحث تکنیکی محسوب نمی شود. بلکه شهود تولید کننده را نسبت به محتوا و مدیریت محتوا زیاد می کند و سبب می شود درک بهتر و مفید تری از ظرفیت ها و محدودیت های نشر و مدیریت محتوا داشته باشند.
آشنایی با حداقل دو ابزار گرافیکی
اگر کار تولید کننده، تولید محتوای گرافیکی و ایده های بصری باشد، قاعدتاً می بایستی به نرمافزار هایی مثل Photoshop و Illustrator و CorelDraw و… مسلط باشد. حتی اگر کار تخصصی آن ها در حیطه گرافیک هم نباشد، باز هم لازم است بتوانند در حد مقدماتی کار های گرافیکی خودشان را انجام دهند.
جستجوی حرفه ای در وب و شبکه های اجتماعی
یک کارشناس تولید محتوا لازم است که بتواند با سرعت و دقت کافی، مطلب های موجود در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی را به خوبی جستجو کند و محتواهای مورد نظر خود را پیدا کند. برای مطالعه کردن و تحقیق کردن، بررسی فعالیت رقیب ها و جستجوی کسانی که مطلب آن ها را کپی می کنند، به مهارت جستجو نیازمند هستند. در حالی که هر چقدر در جستجو بیشتر تسلط داشته باشند، خودشان هم می توانند محتوا هایی تولید کنند که سریع تر و ساده تر پیدا شوند.
توانا بودن برای تنظیم کردن تقویم محتوا
تقویم محتوا ابزاری برای نظم دادن به کار آن ها، پیگیری اثر بخشی فعالیت های قبلی و جدید و برنامه ریزی برای بازنگری در محتوا های منتشر شده می باشد. استفاده کردن به صورت حرفه ای از تقویم محتوا، کار تولید محتوا را برای فرد از یک مجموعه فعالیت به یک پروژه مفید و کاربردی مبدل می کند و کیفیت و کمیت کارشان را بهبود می بخشد و به سوی موفقیت می برد.
سئو و بهینه سازی برای موتور های جستجو
حقیقت سخت و چالش برانگیز برای فرد تولید کننده محتوا این می باشد که محتوایی که موتور های جستجو آن را پیدا نکنند، با محتوایی که تولید نشده باشد و هنوز در مغز آن هاست، تفاوت زیادی ندارد. بدین ترتیب لازم است که اصول سئو در تولید محتوا به خوبی و درستی رعایت شود.
تولیدکننده محتوا می بایسای از همان اول کار اصول و قوانین سئو را رعایت کند و پس از نشر محتوایش هم به صورت دائمی برای بهینه سازی آن وقت می گذارد. در غیر این حالت، هیچ گونه تضمینی وجود ندارد که محتوایی که امروز به آسانی در صفحه اول گوگل حضور دارد، ماه دیگر هم همین جایگاه را دارا باشد.
تیم ما برای بهره برداری بهتر برای شما دوره کاملی را برای شما تدارک دیده اموزش دوره icdl شهرقدس (قلعه حسن خان)
برای یادگیری تولید محتوا به چه سیستمی نیاز داریم؟
دوره تولید محتوا نیاز به سیستم قدرتمندی ندارد و فقط با نرم افزار word کار می کنیم
مدرس دوره تولید محتوا کیست؟
مهندس سید ایمان تکمیلی
دوره آموزش تولید محتوا چقدر طول می کشد؟
10 ساعت
5 جلسه 2 ساعته
هزینه دوره آموزش تولید محتوا چقدر است؟
1500000 تومان
1میلیون و پانصد تومان
[…] آموزش تولید محتوا در شهرقدس (قلعه حسن خان) برگذار می شود و شما عزیزان می توانید برای رزرو نوبت با […]
[…] آموزش، سرگرمی، نظرات و دیدگاه ها را در بر داشته باشد. آموزش تولید محتوا متنی در شهر قدس (قلعه حسن خان) برای جذب مخاطبان، افزایش رضایت آنها، ارتقاء برند و […]
[…] آموزش، سرگرمی، نظرات و دیدگاه ها را در بر داشته باشد. آموزش تولید محتوا متنی در شهر قدس (قلعه حسن خان) برای جذب مخاطبان، افزایش رضایت آنها، ارتقاء برند و […]